[O1] Jaki patent na gaśnięcie xenonu po przełączeniu na dług

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • alfee
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 2583

    #26
    djczas, Pewnie masz rację. Ja jeszcze potestuję. Ale narazie uważam, że nie ma potrzeby zwiększania mocy żarówki w reflektorze drogowym.

    Ja drogowych prawie nie używam. A najdłużej jak mam włączone to poniżej minuty. Więc nie potrzebne mi są prawie wcale.
    Alfee
    Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
    Kawasaki ER5 :-)

    Komentarz

    • yoschua
      Rider
      • 2006
      • 339

      #27
      Panowie, ale mostek który jest robiony nie jest poto aby świeciły długie !!! tylko poto aby podtrzymać xenony. A te akurat są tak zrobione że po drucie gdzie do normalnych świateł krótkich idzie plus który je zasila idzie tylko sterowanie xenonem, a dużu prąd (ale i tak mniejszy jak normalna żarówka) jest podciągnięty osobnym drutem bezpośrednio z bezpieczników. Tak to wygląda u mnie i tak to wygląda w oryginale.

      Tak czy owak nawet jeżeli zrobimy tak że wstawimy xenony i zrobimy zwore drutem przynajmniej 1mm2 to nie ma prawa się nic spalić, dlatego że ilość mocy jest podobna - nawet mniejsza.

      Długie zwykłe świecą jak długie a nie jak bzdzidełka - ja mam zwykłe żarówki 50W wstawione w długie i świecą bardzo dobrze - mam dzień przed autem na długiej odległości. Od bardzo dawna (około 70kkm) jeżdzę na włączonym i jednym i drugim i jeszcze nic mi się nie spaliło.

      Jak dla mnie alfee, ma racje.
      Nie zamieszczałem całego schematu, ale tak jak napisałem w wersji xenonowej jest zwora podająca na stałe napięcie na xenony, a nie jak w wersji zwykłej przełączane pomiędzy.
      Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
      HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

      Komentarz

      • alfee
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 2583

        #28
        yoschua, Dokładnie tak samo myślę. I uważam, że na tym powinniśmy dyskusję zakończyć. Jak ktoś lubi mocniejsze żarówki, to 7rzeczywiście wskazane jest ciągnięcie nowego druta z przekaźnikiem. IMO z ori żarówką takiej potrzeby nie ma.

        [ Dodano: Sro 05 Mar, 08 13:55 ]
        yoschua, Zwora już zrobiona. Rzeczywiście nie ma z tym dużo roboty. Dzięki za schemat i podpowiedzi. Tak jak pisałeś piny 7 i 8 zwarte. Teraz xenon nie gaśnie Jeszcze raz dzięki.
        Alfee
        Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
        Kawasaki ER5 :-)

        Komentarz

        • koja86
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 3178

          #29
          Zamieszczone przez alfee
          djczas, Czegoś nie łapię. Podobno xenon pobiera mniej prądu niż normalna żarówka, więc dlaczego miałoby się coś upalić? Normalnie żarówka mijania bierze 50 albo 55W. A xenon (tak słyszałem) 35W, więc nawet dołączając światło drogowe nie przeciążamy instalacji w znacznym stopniu. A wiadomo, że z włączonym drogowym nie jeździ się cały czas. Włącza się je tylko na krótkie momenty.
          Popraw mnie jeżeli coś pokręciłem.

          Masz rację pobierają 35AW ale po ustabilizowaniu napięcia w trakcie rozruchu pobierają trochę więcej niż zwykła żarówka 55W
          Takie zwykłe Ambiente

          Komentarz

          • dariuspolo
            L&K
            S_OCP Member
            • 2007
            • 1168

            #30
            koja86, o ile dobrze pamietam przez pierwsze sekundy do 15A pozniej spada na ok.3,0A
            T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
            SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
            Zuzycie paliwa

            Komentarz

            • koja86
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 3178

              #31
              Zamieszczone przez dariuspolo
              koja86, o ile dobrze pamietam przez pierwsze sekundy do 15A pozniej spada na ok.3,0A
              Coś w tym stylu :wink:
              Takie zwykłe Ambiente

              Komentarz

              • alfee
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 2583

                #32
                dariuspolo, koja86, Warto może więc wymienić bezpiecznik na mocniejszy na śwatła mijania? Co o tym myślicie?
                Alfee
                Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                Kawasaki ER5 :-)

                Komentarz

                • koja86
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 3178

                  #33
                  Zamieszczone przez alfee
                  dariuspolo, koja86, Warto może więc wymienić bezpiecznik na mocniejszy na śwatła mijania? Co o tym myślicie?
                  myślę ,że nie ma sensu wymieniać to zbyt krótki czas aby się przepalił :wink:
                  Takie zwykłe Ambiente

                  Komentarz

                  • alfee
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 2583

                    #34
                    koja86, Dzięki za odp.

                    Jeszcze jedno pytanie: Jak miałem reflektory H4, to spryskiwacze nie dawały rady ich oczyścić, bo po prostu klosz się nagrzewał i błoto wysychało na nim. Tu zauważyłem, że klosz po jeździe pozostaje zimny. Czy spryski w takim razie będą lepiej oczyszczały lampy? Bo brud nie będzie na nich zasychać od ciepła.
                    Alfee
                    Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                    Kawasaki ER5 :-)

                    Komentarz

                    • yoschua
                      Rider
                      • 2006
                      • 339

                      #35
                      Zamieszczone przez koja86
                      pobierają 35AW ale po ustabilizowaniu napięcia
                      Tak zgadzam się - dlatego też od xenonów idzie bezpośredni przewód do bezpieczników, a ten z wyłącznika to tylko sterowanie niskoprądowe.
                      Być może jak oszczędni podłączają zasilanie xenona i sterownaie przez przełącznik to się palą wyłaczniki, ale też nie w momencie dołączania długich, bo wtedy xenon świeci od dawna, ale w momencie jak koja86 wspomniał w momencie rozruchu/zapalenia.

                      [ Dodano: Sro 05 Mar, 08 22:08 ]
                      Zamieszczone przez alfee
                      Czy spryski w takim razie będą lepiej oczyszczały lampy? Bo brud nie będzie na nich zasychać od ciepła.
                      U mnie czyszczą wmiare do czysta, a przynajmniej tak że znowu widno się robi.
                      Reflektory nie robią się na tyle ciepłe żeby szybciej wyparowywał płyn jak spływał.
                      Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                      HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                      Komentarz

                      • alfee
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 2583

                        #36
                        Zamieszczone przez yoschua
                        Tak zgadzam się - dlatego też od xenonów idzie bezpośredni przewód do bezpieczników, a ten z wyłącznika to tylko sterowanie niskoprądowe.
                        Być może jak oszczędni podłączają zasilanie xenona i sterownaie przez przełącznik to się palą wyłaczniki, ale też nie w momencie dołączania długich, bo wtedy xenon świeci od dawna, ale w momencie jak koja86 wspomniał w momencie rozruchu/zapalenia.
                        To w ori instalacji nie jest to podłączone przez przekaźniki? :O
                        Alfee
                        Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                        Kawasaki ER5 :-)

                        Komentarz

                        • salvado
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 314

                          #37
                          Warto może więc wymienić bezpiecznik na mocniejszy na śwatła mijania?
                          alfee, bezpiecznik ma być najsłabszym ogniwem układu. Jeśli go przewymiarujesz, to w krytycznej sytuacji poleci coś innego, np. przewód.
                          Staram się pisać poprawnie po polsku.

                          Komentarz

                          • alfee
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 2583

                            #38
                            salvado, Tak wiem, tylko zapytałem czy to nie jest czasem "normalna" praktyka przy dokładaniu xenów. Bo rzeczywiście przez tę chwilę pobór prądu jest sporo większy niż na H4
                            Alfee
                            Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                            Kawasaki ER5 :-)

                            Komentarz

                            • koja86
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 3178

                              #39
                              alfee, H4 mocniej nagrzewają szkło lampy bo większa energia jest zamieniana na ciepło ,w palnikach wyładowczych są dużo mniejsze straty w związku z tym szkła reflektorów słabiej się nagrzewają. Reasumując wyschnięty brut na H4 jest trudniej zmyć ze szkieł natomiast w xenonach szkła są zimniejsze więc i brud dłużej wysych a co za tem idzie łatwiej je zmyć ze spryskiwaczy reflektorów.
                              Takie zwykłe Ambiente

                              Komentarz

                              • alfee
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 2583

                                #40
                                koja86, Dzięki za odpowiedź. Już zauważyłem z autopsji, że przy xenonach reflektory "się myją". Tego nie było w H4.
                                Alfee
                                Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                                Kawasaki ER5 :-)

                                Komentarz

                                • maslo4d
                                  Classic
                                  • 2010
                                  • 3

                                  #41
                                  Jak wygląda sprawa !automatycznego! poziomowania reflektorów?

                                  Po wizycie w 'skodzie' wyszedłem ciągnąc za sobą uszy - gostek powiedział, że mi się nie opłaca wstawiać ksenonów (o1, totalnie nieprzygotowana do takiej instalacji), bliższych szczegółów nie podał, nawet tych kosztowych... w ogóle - był jakiś zajęty:P Może powinienem był wyprasować koszulę idąc do niego?

                                  O ile dobrze rozumiem, sam montaż przetwornicy z kablami, gniazd i palników jest szeroko tu opisany i jak przyjdzie co do czego, to się to zrobi. Ale jak w moim przypadku wymiana silników, "poziomica", spryskiwacze...

                                  Tradycyjne polskie pytanie - ile to kosztuje?. Bez dodatku "i dlaczego tak drogo?" Bo odp na ten drugi człon, to będzie JASNE

                                  Powiem tak: do następnej zimy chcę się z tym uwinąć ostatecznie. Ale na prawdę tłukę po parę tysięcy miesięcznie, z czego 80% w nocy, więc może jeszcze ujrzę niewidoczne tej zimy?

                                  Dzięki za wszelkie wskazówki Pa!

                                  Komentarz

                                  • SKODAJACK
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 132

                                    #42
                                    Zamieszczone przez maslo4d
                                    Tradycyjne polskie pytanie - ile to kosztuje?. Bez dodatku "i dlaczego tak drogo?" Bo odp na ten drugi człon, to będzie JASNE

                                    Powiem tak: do następnej zimy chcę się z tym uwinąć ostatecznie. Ale na prawdę tłukę po parę tysięcy miesięcznie, z czego 80% w nocy, więc może jeszcze ujrzę niewidoczne tej zimy?

                                    Dzięki za wszelkie wskazówki Pa!

                                    Kolezko - a nie prościej, znacznie TANIEJ i bez żadnych przeróbek kupić sobie lepsze zarówki H4 np OSRAM +80 lub +100%. Zapewniam Cię, że zobaczysz różnicę w oświetleniu drogi - a ile zachodu zaoszczędzone (i piniążków Taka próba będzie Cię kosztowała max 40 PLN - może warto zaryzykować

                                    Komentarz

                                    • Arti23
                                      Elegance
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 892
                                      • Superb II combi (3T5)
                                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                      #43
                                      Z tego co mi wiadomo to jak nie ma samo poziomowania to lipa wielka jeśli chodzi o zgodność z przepisami. Wiem, wiem zaraz mnie zbesztacie że w du..ie macie przepisy ale ostatnio podczas kontroli drogowej misiek bardzo dokładnie przyglądał się moim lampom, kazał włączyć światła i zapłon żeby sprawdzić to charakterystyczne wędrowanie świateł dół - góra oraz sprawdzał działanie spryskiwaczy, w końcu stanęło na tym że chciał mi zatrzymać dowód rejestracyjny za przyciemnione przednie boczne szyby. Na moje szczęście dowód został w biurze i skończyło się na 50 złotowym mandacie za brak dokumentów
                                      Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

                                      Komentarz

                                      Pracuję...